donderdag 16 mei 2013

Ford (Oldtimers Efteling)

Gisteravond en vanochtend heerlijk zitten scrappen, schuiven met papiertjes, embellishments, kliederen met verf en (glimmer)mist. 
Wat is het toch heerlijk om zo bezig te zijn. ik had nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou vinden.
Deze keer een foto van Sarah in de Efteling, ze vindt het nog steeds superleuk om met die oude fordjes rond te rijden.
Ik ga dan achterin en zij is mijn chauffeur, supergezellig is dat.
Ik heb natuurlijk niet meer dat mooie papier van 7Dots en Prima dus ben eens in mijn voorraadje gedoken. Daar kwam ik een hele map met BG papier tegen en vond ik wel wat geschikte vellen. Alleen voor de voorkant gebruik je toch wat heel licht designpapier en dat had ik niet, nou ja, dan maar de achterkant van een vel BG nog uit het "eenzijdige" tijdperk en dat bewerkt met distressinkt en masks, al kun je van de masks weinig meer zien.
Ik heb de voegenmask gebruikt.
Verder dezelfde techniekjes gebruikt die ik tijdens de workshop heb geleerd.
Deze keer wel wat zelfgemaakte embellishents er bij gebruikt. Zo zijn de strandhuisjes en de vogel van gips gegoten, heb ik wat stanzen van Tim gebruikt en een paar resinflowers die ik heb gemaakt van soft klei en een malletje van mold&pour.
Verder van alles uit mijn rommelbak, zo leuk om het nu eindelijk eens te gebruiken na al het verzamelen.
 
Omdat ik nog niet veel kleurtjes van de mists en verf heb ook nog glimmermist gebruikt maar dat werkt prima en zo hier en daar heb ik wat Iridescent medium van Winsor&Newton aangebracht, dat geeft een heel zacht zilverkleurig glittertje aan het geheel.
 
Nu op naar de derde en dan hang ik ze boven het dressoir, of in een lijst of ik verwerk ze alsnog op canvassen, lijkt me ook heel mooi.
 
Bedankt weer voor het kijken en jullie lieve woorden.
liefs,
Marjo(scrap)lijn.

24 opmerkingen:

gré zei

het is heel erg leuk geworden

groetjes gré

Unknown zei

super mooie lo weer marjolijn, je hebt het mixed media virus te pakken!

Jane zei

Prachtig gemaakt. Fijn dat je het zelf ook kunt na 1 workshop. Wat voor verf gebruik je hier nu voor?

Anja zei

Ha Marjolijntje, je hebt het helemaal te pakken. Deze is ook weer supermooi geworden. Leuk om zo allerlei embellishments op te maken. Ik heb er ook zin in, maar ik moet er eerst nog wat van die potjes kleurtjes voor gaan shoppen. Nu lekker weekend, rustig aan gaan doen, want ik heb een kaakholteontsteking en een voorhoofdsholteontsteking... Maar hopelijk toch wat energie om ook te scrappen en te bloggen! Liefs, Anja xxx

jacqueline zei

Ontzettend mooi weer Marjolijn.'
Prachtig zo de kleuren samen en naar wat ik begrijp heb je niet alle orignele verfen en misten......nou ik vind hem net zo mooi als die van de workshop dus je kan je portemonnee gesloten houden wahahahaha.
Ik zou willen dat er hier in de buurt ook zo een workshop gegeven werd, er zit hier nog 1 scrapwinkel dus een kleine hoop is er nog hihihihi.

Wene je een fijne avond.

Groetjes Jacqueline

Céline zei

Deze vind ik ook super geworden!! Heerlijk toch zo kliederen, hihihi.
Ben benieuwd naar je volgende!
Groetjes!

Scrappiness zei

Helemaal super Marjolijn! Gave embellies heb je gemaakt en gebruikt en wat een goed idee om er een drieluik van te maken. Ik hoop ze binnenkort in het echt te zien :)

Unknown zei

Hoi Marjolijn, ik moet zeggen dat ik ook de laatste tijd helemaal verslingerd ben aan de Glimmermist! JE layout is werkelijk prachtig! Groetjes FRea

Maja Rijkers zei

Super mooi Marjolijn! je hebt het helemaal te pakken! Leuk was ze hè!
Gr Maja.

bmartes zei

Ooh wat heb jij lekker zitten scrappen! Je layout straalt heel veel plezier/passie uit.
En wat ben jij toch goed met al die technieken! Heel knap
Zelf ben ik de laatste tijd erg moe. Kan niet zo goed tot scrappen komen....
Liefs,
Arja

Yvonne zei

Leuk dat je meteen nog zo'n prachtige LO hebt gemaakt! Veel leuke materialen, heel mooi verwerkt!
Groetjes van Yvon

Hilde zei

Super Marjolijn. Ik vind deze mixed media echt te gaaf. Wat een prachtige kleuren en zo mooi en smaakvol gecombineerd.
Een kunstwerk om uren naar te kijken.
Liefs,
Hilde

Willy's creations zei

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog..succes met scrabble steentjes je kan het ook met domino stenen doen..ik zie dat jij ook prachtige creaties maakt.

Groetjes,Willy

Anita zei

Prachtig Marjolijn.
Ik zie verschillende groepjes embellisment maar uiteindelijk word het wel weer één geheel,dat vind ik knap,dat lukt mij namelijk nooit.
Ook heerlijk dat "geklieder"met verf en mist en dat het dan ook nog goed uitpakt,bij mij zou het één drama worden,je hebt er duidelijk gevoel voor.
je gipsen vormpje zijn ook mooi gelukt.
En tuurlijk De Efteling blijft leuk,wie heeft het daar nou niet naar z'n zin!!

groetjes Anita

M@ureen zei

Ontzettend mooi weer Marjolijn, er is zo veel te zien en het past allemaal zo mooi bij elkaar! Gaaf!

Greetz,
Maureen.

Ellen zei

leuk met al die kleurtjes en extra dingen om het meer dimensie te geven. heerlijk je uitleven op een blank canvas. bedankt voor de link voor haken/breien maar ik ben bang dat ik nu al teveel verzoekjes heb van familie en vrienden .

Maudy zei

Oh wat vind ik dit gaaf zeg! prachig

Cora Hoekstra zei

Wat is dit gaaf Marjolijn, en het lijkt me ook superleuk om dit te maken.Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier heel blij mee bent. Het valt me op dat ik allemaal deze tinten zie bij iedereen, is daar een visie achter?

elske zei

mooi weer marjolijn leuke foto's en tekst er weer bij,ik zie je wel zitten hahaha

elske zei

te vrioeg geklikt was nog niet klaar, wilde nog vragen heb je die tekst er nog wel ergens op je lo verborgen ofzo want dat is wel heel leuk voor later

Je@net zei

Wat gaaf, Marjolijn. Ook deze lo is weer super mooi geworden!

Marjolijn van Elsberg zei

Nee Elske bij deze lay outs zit geen journaling, dat heb ik wel vaker niet en dan plak ik het verhaaltje op de achterkant van de lay out, zo ook hier!
In dit gevall is het meer een vermelding van feitjes, niet echt een verhaaltje!

Unknown zei

ongelofelijk wat ziet het er gaaf uit zeg
ik maak nooit Lo's maar als ik dit zie moet ik het misschien wel eens gaan proberen

Heidie zei

wat een mooie lo. Mooie kleuren heb je gebruikt.

liefs Heidie