zaterdag 4 oktober 2014

Giftcard tutorial!

Op het creatijd forum organiseren ze dit weekend een erg leuk on line scrapweekend i.v.m. W.C.M.D.
World Card Making Day.
Dit is mijn bijdrage.
 
Benodigdheden,
 
 Cardstock van 6"x 9, 1/8"
Bijpassend cardstock van 6"x 3, 7/8"
1 snoepzakje breedte max 3, 7/8" lengte kun je korter maken maar ook minimaal 6".
Lintje van ongeveer 75 cm.
Verder maak je het kaartje af naar eigen inzicht met alles wat jij leuk vindt.
Erg leuk om cadeau te geven bij
Halloween :),
kerst,
Pasen,
verjaardagen,
zomaar,
opkikkertje
of welke gelegenheid dan ook.
Het idee heb ik van een kaartje dat ik ooit bij een bestelling kreeg van Creatijd.
Ik heb het iets aangepast om er wat lekkers in te kunnen doen. je kunt er uiteraard ook leuke scrap gerelateerde dingetjes instoppen voor je scrapvrienden!
 
Neem het vel cardstock van 6"x 9, 1/8"
Ril het aan de korte kant op 3/8", op 6/8", op 4 3/4"en op 5 1/8".
Pas het eventueel aan met cm. als je liever met cm. werkt.
Maak gaatjes in de boven kant van het dubbelvouwde kaartje zodat het gaatje aan de voor en achterkant op dezelfde plek zit, ik heb op 2"vanaf de zijkant met de crop a dile een gaatje gemaakt.
Omdat het handiger is om je kaartje te bewerken als het nog niet in elkaar is geplakt ga je dat nu doen.
Als je denkt "ja, dit is het" plak je het kaartje met de plakrand aan elkaar.
Nu doe je het lintje door de gaatjes van voor naar achter.
Je neemt het stukje cardstock van 6"x 3,7/8"en daar niet je het zakje met snoepjes aan vast zodat het mooi aan de onderkant aansluit (het mag niet onder je kaartje uitkomen).
Dat duw je van boven af in je kaartje, het lintje, zit nu als het goed is zowel voor als achter bij je binnenste kaartje!
Als het kaartje er netjes in zit maak je aan de bovenkant een strik en klaar is het.
Als je nu aan het strikje trekt komt het binnenste kaartje met lekkers vanzelf omhoog.
Je kunt op het binnenste kaartje ook nog een leuke tekst schrijven of een quote of stempel.
Alles wat jij leuk vindt.
Veel plezier met het maken van deze giftcard op deze
 
"worldcardmakingday!"
Als het goed is landt dit kaartje vandaag bij iemand die wel even een opkikkertje kan gebruiken.
 
Bedankt weer voor het kijken en tot een volgend berichtje,
liefs,
Marjo(scrap)lijn.


6 opmerkingen:

Els zei

Ziet er heel leuk uit.
Groetjes, Els

Alexandra zei

Wat een leuke tutorial, we gaan het nog druk krijgen dit weekeind, hihi

Kitty zei

Het ziet er ingewikkeld uit. Maar even goed lezen dus ;) Heel leuk Marjolijn!

Monique CreaTijd zei

Hihi ja nu herken ik hem dan wel :) Hartstikke leuke workshop heb je ervan gemaakt zo kunnen we er allemaal van genieten.

Je@net zei

Hartstikke bedankt voor deze prachtige giftcard, Marjolijn. Was enorm verrast toen ik 'm gisteren in mijn brievenbus vond. Super leuk en bovenal heel erg lief van je! Vind 'm erg mooi geworden en wat een leuk idee om er lekkere chocolaatjes in te doen. Daar ga ik één dezer dagen eens fijn van genieten. Bedankt!

M@ureen zei

Erg leuk Marjolijn, ik sla de tutorial even op voor .... later ;-)

Greetz,
Maureen.